De volgende generatie communicatieprofessionals

basic1-114_user_man Redactie IVRM

‘Het vak corporate communicatie staat onder druk,’ zegt Willem de Ruijter, directeur Europa van VMA Group. VMA Group interviewde 40 CEO’s van grote en kleine bedrijven om de (toekomstige) rol van de communicatiedirecteur en -afdeling binnen de organisatie te bepalen.

13 december 2016 – Door de digitale revolutie kan een organisatie op ieder moment in een publieke discussie de hemel in geprezen of finaal afgebrand worden. Van de communicatieafdeling wordt verwacht dat zij daarop kan anticiperen. Dit vraagt om andere snelheden, kanalen en methoden, maar ook om een ander type communicatieprofessional. CEO’s willen niet langer iemand die slechts ‘brandjes blust’, maar iemand die juist pro-actief en minder risicomijdende is. Iemand die hen uitdaagt, op blinde vlekken wijst, tegenspreekt, op de hoogte is van belangrijke bedrijfsprocessen en balans kan lezen. ‘De volgende generatie communicatieprofessionals inspireert en is goed voorbereid op de toekomst,’ aldus De Ruijter.

Bron: Het Financieele Dagblad

Een goede monitoring op relevante thema’s in de media helpt jouw organisatie anticiperen op de actualiteit en kan daarnaast voorkomen dat de reputatie van jouw organisatie te grabbel wordt gegooid. Wil jij ook mediamonitoring? Neem dan contact met ons op.

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden