Een aantrekkelijke werkgever zet zijn reputatie aan het werk

basic1-114_user_man Redactie IVRM

[one-third-first]

Whitepaper reputatie

 

[/one-third-first]
[two-thirds]

Waarom een lokauto een slechte wervingstactiek is

Deze week berichtten bijna alle nieuwsmedia over werkgevers die mbo’ers weglokken met mooie salarissen en auto’s, nog voordat ze zijn afgestudeerd. Uit de data-analyse van vacature-analist Jobdigger blijkt dat in 52% van de vacatures een mbo’er wordt gezocht. Door de krappe arbeidsmarkt staan de werkgevers te rammelen aan de poorten van de scholen. De een met nog exorbitantere cadeaus dan de ander. Het is begrijpelijk dat de scholieren daarmee in de verleiding worden gebracht, maar hoe duurzaam zijn deze wervingstactieken? Immers, iemand die te verleiden is met grote cadeaus is ook zo weer weggekocht door de concurrent. Een werkgever die zijn concurrenten het nakijken wil geven zet daarom zijn reputatie aan het werk.

Arbeidsmarktcommunicatie
Onze communicatieadviseurs Irene van As en Natalie van Gils schreven eerder al een artikel over arbeidsmarktcommunicatie voor het platform HR & Communicatie. Wil jij ook weten hoe je als werkgever in beeld komt bij talent? Lees het hele artikel hier.

Bron: NPO1

Gerelateerde artikelen:

 

Wil je meer weten over reputatie?

Laat je e-mailadres achter en je ontvangt maandelijks IVRM’s Reputatiereport in je inbox of download ons whitepaper ‘Drie wetten voor een ijzersterke reputatie

Aanmelden NIEUWSBRIEF

 

[/two-thirds]

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden