Facebook en influencermarketing: geen goed huwelijk (meer)

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De afgelopen jaren heeft Facebook haar algoritmes voortdurend aangepast. Wat heeft dit voor invloed gehad op influencermarketing? Volgens Lisanza Faccilongo, content marketeer bij Sortlist, ‘heeft Facebook’s prioriteit voor “zinvolle interacties” geleid tot het compleet tegenovergestelde.’

23 mei 2018 – Ze benadrukt dat influencermarketing geen massamarketing is. Het gaat allemaal om het toverwoord engagement. Oftewel: de mate waarop je als social influencer een trouwe groep volgers hebt die jouw content leest. En aangezien Facebook haar regels steeds verandert, kun je als adverteerder niet meer op dit social medium vertrouwen bij het effectief bereiken van je doelgroep. Op dit moment zijn veel content creators op zoek naar andere manier om hun invloed elders te vergroten, door waarde te herinvesteren in een website, blog, podcast of e-mailnieuwsbrief die echt hun eigendom is, aldus Faccilongo. Zij geeft enkele tips om influencermarketing op Facebook anno 2018 te begrijpen.

Bron: Emerce

 

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden