Het belang van online monitoring in reputatiemanagement

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Online reputatiemanagement is meer dan het online monitoren van social media berichten.

14 maart 2017 – Vandaag nemen we je mee in de wereld van reputatiemanagement door middel van online monitoring. Is jouw organisatie al op zo’n bewuste manier bezig met de corporate reputatie?

3 stappen voor reputatiemanagement

Om je op weg te helpen bespreken we hieronder drie belangrijke stappen binnen reputatiemanagement.

1. Real time monitoring

Weet wat mensen over jouw bedrijf zeggen om daarop in te kunnen spelen. Daarnaast is real time monitoring van belang om na te gaan welke trends er in jouw branche spelen, welke influencers relevant zij, hoe vaak jouw bedrijf online wordt genoemd en hoe vaak jouw eigen content wordt gedeeld?

2. Webcare

Monitoring helpt bij het verlenen van goede service. Vragen, klachten en opmerkingen van klanten worden direct opgepikt en kunnen binnen no time worden beantwoord. Daarnaast blijf je op de hoogte van de actualiteit en kun je thema’s aangrijpen voor het profileren van de organisatie.

3. Publishing & Analytics

De via monitoring verzamelde informatie kun je slim inzetten door bijvoorbeeld de meest gestelde vragen te bundelen in een artikel voor op de website. Ook andere veelbesproken of belangrijke onderwerpen kun je gebruiken als inspiratie voor blogs. In de meest ideale situatie is het (marketing)communicatieteam precies op de hoogte van wat er speelt en wat de doelgroep interesseert. Wij kunnen je ook helpen bij jouw online monitoring. Neem contact met ons op.

Bron: 42bis

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden