Hoe naïviteit aan de top kan leiden tot een reputatie-issue

basic1-114_user_man Redactie IVRM

De nieuwe ceo van Albert Heijn, Marit van Egmond, heeft een flinke lading kritiek te verduren gekregen. Wat was nou het geval: ze had de publiciteit gezocht met een persbericht inclusief een foto van haar kersverse managementteam. De diversiteit van deze club is echter ver te zoeken. Het is dat de ceo zelf een vrouw is; verder poseren op de foto allemaal blanke mannen van middelbare leeftijd.

Maatschappelijke antenne stuk

De kritiek op de foto is niet mals. Albert Heijn is een bedrijf dat diepgeworteld is in de Nederlandse samenleving en waar een breed scala aan mannen als vrouwen werkt van verschillende leeftijden en culturele achtergronden. Hoe kan het dat het managementteam zo’n slechte afspiegeling laat zien, en zich hier ook niet van bewijst lijkt te zijn? Is het een kwestie van een slecht afgestelde maatschappelijke antenne? Albert Heijn heeft nog niet gereageerd op de commotie.

Bron: MT

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden