Niet-coronagerelateerd nieuws nu wel of niet pitchen bij de media?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Het coronavirus domineert al maandenlang het nieuws en andere vormen van publiciteit. Online nieuwsbronnen en apps worden continu geraadpleegd om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en maatregelen rond Covid-19. Veel communicatie- en PR-professionals vragen zich af of het nu wel gepast is om ander nieuws te brengen. En of journalisten überhaupt  geïnteresseerd zijn in niet-coronagerelateerd nieuws.

Onderwerpen zijn altijd welkom

Dit is wat journalisten er zelf over zeggen tegen PR Daily:

  • Andere onderwerpen zijn altijd welkom. Het is de taak van journalisten om het publiek te informeren over wat er speelt in de wereld, dus ook over niet-coronagerelateerd nieuws.
  • Door de tijd en aandacht die verslaglegging en duiding van het coronavirus nu vraagt, geven journalisten wel aan dat ze niet of nauwelijks toekomen aan andere verhalen.
  • Journalisten focussen zich nu op het schetsen van perspectief in het corona-tijdperk. Dit kan echter ook op gebieden die niet per se coronafeiten bevatten. Denk bijvoorbeeld aan leiderschap en innovatie.
  • Tenslotte een paar pitch-tips in tijden van corona:

– benadruk de persoonlijke kant van het verhaal, bijvoorbeeld vanuit patiënt- of medewerkersperspectief
– betrek specialisten, zoals zorgprofessionals, wetenschappers of brancheorganisaties en vakbonden

3 extra tips

En drie bonustips van ons:
  • Durf standpunten in te nemen
  • Geef duiding
  • Schets perspectief

Bron: PRDaily

Wil je meer weten over publiciteit?

Download onze gratis whitepapers over publiciteit:

Heb je vragen?

Zit jij met een vraagstuk rondom je strategisch persbeleid? Wil je graag wat advies of ondersteuning? Neem vrijblijvend contact met ons op of stel je vraag rechtstreeks aan onze specialisten!

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden