Nieuwe content nodig? Praat met collega's!

basic1-114_user_man Redactie IVRM

PR-medewerkers zijn altijd op zoek naar goede verhalen. Is het niet voor de uitvoering van een effectief persbeleid, dan wel voor contentmarketing. Collega’s in andere afdelingen kunnen een grote bron zijn van interessante verhalen.

22 maart 2017 – Verhalen die inspireren voor nieuwe content of een goede pitch. Hieronder lees je 6 tips die kunnen helpen in jouw zoektocht naar inhoudelijke verhalen.

1. Kijk naar je verkoopteam

Verkopers zijn actief in het veld. Ze zijn dagelijks in gesprek met de klant, kennen de klantvraag en staan er over het algemeen erg voor open om hun praktijkervaringen en inzichten te delen.

2. Ga in gesprek met de klantenservice

De klantenservice staat, net als het verkoopteam, direct in contact met afnemers. Zij weten waar de knelpunten liggen en waarop doorontwikkeld moet worden om een product of dienst te verbeteren. De klantenservice kent de onduidelijkheden en hulpvraag.

3. Bevraag technici of inhoudelijke experts

Experts kunnen vakinhoudelijk ingaan op het product of de dienst. Hoe ontwikkelt het zich en waarom vindt de ontwikkeling juist nu plaats? Wat de expert vertelt is niet per se nerdy, maar kan juist zeer interessant zijn, met name voor vakmedia.

4. Deel wat al eerder is gecreëerd

Vaak is content al gecreëerd en ligt het enkel te wachten op een foto of video ter illustratie. Kijk wat er al bestaat en of je daar misschien op dat moment wel iets mee kunt.

5. Zorg voor top-down support

Zorg ervoor dat je steun krijgt van bovenaf om ervoor te zorgen dat je intern met verschillende afdelingen in gesprek kan gaan om verhalen op te halen. Leiders en managers kunnen de mensen inspireren om mee te denken en bij te dragen aan het gemeenschappelijke doel.

6. Maak het leveren van een bijdrage voor iedereen mogelijk

Een e-mailadres speciaal voor ideeën en suggesties verlaagt de drempel voor iedereen op de werkvloer om mee te denken over interessante content. Roep bijvoorbeeld content@naam-organisatie in het leven en maak dat e-mailadres intern bekend.

Bron: Ragan

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden