Onbedoeld meegesleurd in een politieke discussie - wat nu?

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Eerder schreven we dat je er als organisatie goed aan doet een stem te nemen in het maatschappelijk debat. Maar wat als je onbedoeld wordt meegesleurd in een politieke discussie? Het Amerikaanse Soulcycle en Equinox stonden vorige week voor deze opgave. Een investeerder van deze fitnessmerken bleek een grote fondsenwerving te organiseren voor de herverkiezingscampagne van Donald Trump. Gevolg? De hashtags #BoycottEquinox en #BoycottSoulCycle werden trending op Twitter beide merken verloren een groot deel van hun leden.

Wees transparant en vertel het hele verhaal

Hoe blijf je als merk nu uit zo’n politieke discussie? Aaron Kwittken, CEO van KWT Global, zegt dat merken transparanter moeten zijn over hun indirecte relaties met investeerders en partners. Daarnaast doe je er goed aan om de verhalen van andere stakeholders te benadrukken. Bij het boycotten van een merk beschadig je ook werknemers en partners. Breng daarom hun verhalen onder de aandacht. Geef op structurele basis eigen publicaties uit en deel de content van je leiders om je on- en offline reputatie te versterken. Zo geef je de organisatie een gezicht; dit kan helpen om de negatieve flow tegen te gaan.

Bron: PR Daily

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden