Ruim 3 op 5 Nederlanders doet aankoop op advies influencers

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Ruim 60 procent van de Nederlanders (18-40 jaar die minimaal één keer per maand influencer content bekijkt) doet aankopen naar aanleiding van influencer advies. Dat blijkt uit onderzoek van influencer marketingbureau XMPLE. De belangrijkste factoren die onmisbaar zijn voor de salesconversie, zijn relevantie, geloofwaardigheid en betrokkenheid.

Daarnaast blijkt dat 70 procent van de Nederlanders over influencer content praat met vrienden en vriendinnen. Dat doet vermoeden dat het uiteindelijke salespercentage mogelijk nog hoger ligt.

Content die aansluit op de behoefte van de consument (64,5%), de geloofwaardigheid van de influencer (61,1%) en wanneer het voelt alsof de influencer een bekende is (48,8%), hebben het meest verband met het aankoopgedrag van influencer-volgers.

Bron: Nederlands Media Nieuws

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden