Vergroot via LinkedIn je maatschappelijke positie en expertise: 5 tips

basic1-114_user_man Redactie IVRM

In 2015 startte de Hartstichting met de activatie van LinkedIn. Wat begon als een pilot groeide uit tot een groot succes, aldus Mart Evers, Insights consultant bij contentbureau Second Degree. Evers: ‘Voor de marketingafdeling was het de uitdaging om een serieus en complex verhaal als hart- en vaatziekten op een aansprekende en toegankelijke manier onder de aandacht te brengen bij de verschillende stakeholders. Maar het is De Hartstichting gelukt om via LinkedIn haar maatschappelijke positie en expertise op het gebied van hart- en vaatziekten te delen en zichtbaar te vergroten.’ Hoe hebben ze dit gedaan?

1. De Hartstichting doet LinkedIn er niet ‘bij’, maar steekt veel aandacht in waardevolle content
2. De Hartstichting heeft ervoor gekozen om de onderwerpen en de tone of voice van de content aan te passen aan de beoogde doelgroep
3. De Hartstichting heeft een speciaal dashboard laten ontwikkelen waarmee de data van elke campagne wordt verzameld, om zo de impact te meten
4. Deze data wordt maandelijks besproken en waar nodig wordt de strategie aangepast
5. Wanneer er een comment wordt geplaatst, wordt daar door De Hartstichting adequaat op gereageerd.

Bron: Marketing Facts

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden