Wat is goede contentmarketing? 4 tips

basic1-114_user_man Redactie IVRM

Hoe creëer je content die in de smaak valt bij je publiek? Voor elk bedrijf is dit een cruciale vraag.

7 juli 2017 – Goede content zorgt voor binding met je publiek, maar je zult er wel veel tijd en moeite in moeten steken. 4 tips:

  1. Bedenk wat je publiek wil
    Mensen houden over het algemeen niet van advertenties. Ze willen info die relevant voor hen is. Oriënteer je daarom eerst op het soort content waaraan je beoogde publiek al is blootgesteld. Wees zeker dat je iets nieuws en relevants te zeggen hebt over je onderwerp naar keuze. Vertel een verhaal en gebruik daarbij beeldmateriaal om je publiek vast te houden.
  2. Wees een autoriteit
    Gebruik ook relevante bronnen die je verhaal ondersteunen, zodat je jezelf niet neerzet als een reclamemachine maar als een betrouwbare adviseur.
  3. Zet alle kanalen in
    Als je de content hebt, ben je nog niet klaar. Je moet wel wat moeite doen om door al het marketinggeweld om je heen te breken. Gebruik alle kanalen die voorhanden zijn, zoals je social media, media contacten, mailing lists en je website. Houd wel rekening met de verschillende doelgroepen per kanaal en past de vorm waarin je je content biedt op het kanaal aan.
  4. Monitor je prestaties
    Gebruik analytics om na te gaan of je publiek wel geïnteresseerd blijkt in een onderwerp. Elke moeite die je steekt in een onderwerp dat niet aanslaat is immers verspilde tijd.

Bron: Marketingprofs

  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden