Award winnende campagne 'Sterker op het Werk'

Het Zorg van de Zaak Netwerk wil ondersteuning bij het uitdenken en onder de aandacht brengen van een campagne. Daarbij ligt de focus op het weerbaar maken van medewerkers tegen werkstress en zich sterker maken tegen grensoverschrijdend gedrag.

Probleem van de klant
Te weinig aandacht voor weerbaarheid op de werkvloer
Resultaat
Vergroting van bewustzijn en noodzaak mentale weerbaarheid bij doelgroep door middel van een campagne die de SAN-award 2016 gewonnen
Client sinds
2015

Vraag van de klant

Het Zorg van de Zaak Netwerk eind 2016 het thema weerbaarheid op de werkvloer onder de aandacht brengen bij zowel werkgevers als werknemers. Daarvoor moest een campagne bedacht worden. Dit vanuit de wetenschap dat jaarlijks ruim 1,2 miljoen mensen slachtoffer worden van spanningen op de werkvloer, veroorzaakt door grensoverschrijdend gedrag (pesten, agressie, discriminatie en intimidatie), en werkstress. In combinatie met een hoge werkdruk verdubbelt ongewenst gedrag de kans op psychische klachten. Die klachten zijn vervolgens weer een belangrijke oorzaak van ziekteverzuim. Aan IVRM de vraag om het Zorg van de Zaak Netwerk te helpen met het uitdenken van de campagne en vervolgens ook de nodige aandacht voor de campagne te realiseren.

Resultaat

De campagne Sterker op het Werk heeft het bewustzijn en de noodzaak van mentale weerbaarheid onder werkgevers én werknemers vergroot. Ook heeft de campagne erkenning gekregen van vakgenoten: Sterker op het Werk heeft de SAN-award 2016 (Stichting Adverteerders Jury Nederland) gewonnen in de categorie B2B (B-to-B). Dit is de enige marketing- en communicatievakprijs van, voor en door adverteerders.

Aanpak IVRM

De aftrap bestond uit een relatie-event in stadion Galgenwaard, waar meer dan 200 bedrijven uit het Zorg van de Zaak Netwerk aanwezig waren. Vervolgens lieten deskundigen van het Zorg van de Zaak Netwerk en voetballers van FC Utrecht tijdens interactieve workshops zien hoe ze omgaan met werkstress, prestatiedruk en grensoverschrijdend gedrag. Daarna hebben we samen met FC Utrecht, waar het Zorg van de Zaak Netwerk hoofdsponsor van is, en reclamebureau XXS Amsterdam de campagne Sterker op het Werk ontwikkeld en uitgevoerd.

Om het bereik en de zichtbaarheid van de campagne Sterker op het Werk te vergroten, hebben we diverse communicatiemiddelen ingezet. Zo hebben we een persbericht uitgestuurd om de campagne eerst zo breed mogelijk onder de aandacht te brengen. Vervolgens zijn we een actieve perslobby met een invalshoek gestart. Dit leidde tot een artikel in een landelijk dagblad. Daarnaast zijn er twee blogs geschreven: één met een expert van het Zorg van de Zaak Netwerk en één met een voetballer van FC Utrecht. Tot slot hebben we een whitepaper gemaakt die te downloaden is op de website van het Zorg van de Zaak Netwerk. Hierdoor kreeg het Zorg van de Zaak Netwerk achtergrondinformatie over de gebruiker en concrete leads om op te volgen.

Over de klant

Het Zorg van de Zaak Netwerk is zoals de naam suggereert een netwerkorganisatie. Ze omvatten arbobedrijven, expertisebedrijven en zorgbedrijven die gericht zijn op het ondersteunen van mensen tijdens impactvolle momenten. Hierdoor is het Zorg van de Zaak Netwerk onder meer actief in bedrijfszorg, kraamzorg, verslavingszorg, GGZ en medische zorg. Om hun autoriteit te verhogen hebben we een vaste samenwerking met het Zorg van de Zaak Netwerk. Zo helpen wij het Zorg van de Zaak Netwerk en diverse bedrijven die binnen dit netwerk vallen met verschillende adviesdiensten en het creëren van content.

Het team

Nieuwsgierig hoe wij onze expertise voor jou in kunnen zetten?

Neem dan contact op om te ontdekken wat wij voor jou kunnen betekenen.

Neem contact op

Paul Claasen

Senior reputatieadviseur content en media
0614034333
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden