Reputatieonderzoek voor concrete stuurinformatie

Door middel van een reputatieonderzoek krijg je duidelijke handvatten om proactief te sturen op de reputatiewaarde van jouw organisatie. Zo behoud je de regie.

Maatwerk

Goed reputatieonderzoek geeft je inzicht in wat stakeholders van je organisatie vinden en verwachten. Met onze eigen methodiek voor reputatieonderzoek voorzien we je van de juiste informatie over sterke punten, verbeterpunten, reputatiekansen en -risico’s. Dat doen we cijfermatig én diepgaand. Niet met standaard vragenlijsten, maar geheel afgestemd op de context van jouw organisatie. Zodat je echt iets met de resultaten kunt.

Stuurinformatie

We voeren kwalitatief en kwantitatief reputatieonderzoek uit onder alle relevante stakeholders van jouw organisatie. Zo krijg je een compleet beeld en weet je precies waarop je moet sturen om aan je reputatie te bouwen. Op basis van jarenlange reputatie- en onderzoeksexpertise heeft IVRM een eigen methodiek ontwikkeld. Naast maatwerk en de gecombineerde inzet van kwalitatief en kwantitatief onderzoek is deze gebaseerd op de volgende elementen:

De IVRM Reputatiemix

Vijf drivers die we inzetten om de reputatiewaarde van organisaties te verhogen. dit zijn: prestaties, leiderschap, maatschappelijke relevantie, werkomgeving en wendbaarheid;

Stakeholderfocus

Wij kijken niet alleen naar de reputatie van de organisatie, maar ook naar de strategische agenda en de belangen en verwachtingen van jouw stakeholders;

Implementatie

IVRM Reputatie combineert als enige bureau in Nederland onderzoekskennis met expertise in het ontwikkelen én uitvoeren van reputatiestrategieën.

Reputatiemonitor

Met het reputatieonderzoek beschikt jouw organisatie over de basis voor een reputatiemonitor waarmee we periodiek de reputatie van jouw organisatie meten. Met de reputatiemonitor houden we vinger aan de pols en bieden we je handvatten die zorgen dat je de regie hebt en de grip behoudt over de reputatie van jouw organisatie.

Cases

Actueel

Zit je met vragen over reputatieonderzoek?

Bel of mail meteen met een van onze specialisten.

Neem contact op

Reinier Hillen

Senior reputatieadviseur
0615074185
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden

Drie wetten voor een ijzersterke reputatie

Je reputatie is tegenwoordig beter bestuurbaar dan ooit tevoren. Met het nieuwe reputatiemanagement versterk je proactief en continu het beeld over je organisatie en de waardering van stakeholders.