Bereikbaarheidsdienst voor Woonzorg Nederland bij calamiteiten

Woonzorg Nederland heeft hulp nodig bij het bemensen van de bereikbaarheidsdienst tijdens eventuele calamiteiten in de avond, ‘s nachts en in het weekend. Ze waren op zoek naar stand-by calamiteitencommunicatie voor raad en daad.

Probleem van de klant
Help ons om de bereikbaarheidsdienst bij calamiteiten te bemensen.
Resultaat
Advies en ondersteuning met calamiteitencommunicatie tijdens de avond-, nacht- en weekenduren.
Relatie sinds
2018

Vraag van de klant

Woonzorg Nederland huisvest een kwetsbare doelgroep: senioren van alle leeftijden, met en zonder zorgvraag. Als er ’s avonds, ’s nachts of in het weekend zich een calamiteit voordoet, dan moet er snel worden geschakeld. Adequate communicatie mag daarbij niet ontbreken. In elk calamiteitenteam van Woonzorg Nederland zit een communicatieprofessional. Om het hele jaar door kwaliteit en beschikbaarheid te kunnen garanderen, heeft Woonzorg Nederland haar communicatieteam uitgebreid met experts van IVRM Reputatie.

Resultaat

IVRM is verantwoordelijk voor advies aan en ondersteuning van de dienstdoende clustermanager van Woonzorg Nederland met calamiteitencommunicatie tijdens de avond-, nacht- en weekenduren (ANW-uren). Door adequaat te reageren op calamiteiten worden de bewoners en andere belanghebbenden van het desbetreffende wooncomplex geïnformeerd en worden media te woord gestaan.

Woonzorg Nederland werkt al geruime tijd samen met IVRM. Zowel op het gebied van mediatrainingen en PR-werkzaamheden en nu dus ook met de invulling van communicatieprofessionals in het bereikbaarheidsteam. Het was voor Woonzorg een logische keus om IVRM te vragen om collega’s ook tijdens de avond-, nacht- en weekenduren bij te staan met raad en daad.

Aanpak IVRM

Door middel van een piketrooster is duidelijk welke IVRM’er bereikbaarheidsdienst heeft. Dit rooster is bekend bij het crisisteam van Woonzorg Nederland dat die week stand-by staat. Bij calamiteiten neemt de dienstdoende clustermanager contact met ons op. Met behulp van vooraf ontwikkelde scenario’s en praatkaarten stellen wij de communicatiemiddelen op, voorzien van de juiste boodschap en tone-of-voice. Door de direct betrokkenen en hun omgeving tijdig te informeren, creëren we als team rust en duidelijkheid.

Over de klant

Woonzorg Nederland is de grootste sociale seniorenhuisvester van Nederland. Zij bouwt en beheert toekomstbestendig zorgvastgoed en zelfstandige woningen in zo’n 170 gemeenten. Woonzorg Nederland biedt huurders een betaalbare en veilige woning met ruimte voor ontmoeting in de buurt, zodat zij ‘samen zelfstandig’ kunnen wonen. Persoonlijke aandacht en samenwerking in een lokaal zorg- en dienstennetwerk zijn hierbij leidend. Voor meer informatie, zie www.woonzorg.nl.

Het team

Nieuws

Ook behoefte aan adequate ondersteuning van de communicatie tijdens calamiteiten?

Bij noodgevallen kun je ons 24/7 crisisnummer bellen. Wil je vooral de mogelijkheden ontdekken? Neem dan contact met ons op.

Neem contact op

Abdelilah Ouaali

Senior reputatieadviseur communicatie en media
0611396451
  • Alles op deze site mag eindeloos gedeeld en gebruikt worden